Geoblog.pl    dokadnogiponiosa    Podróże    Azjatyckie Wibracje    W miescie wujaszka Ho

W miescie wujaszka Ho

Wietnam
Wietnam, Sài Gòn

Po dwoch dniach spedzonych w Sajgonie (Ho Chi Minh City) stwierdzamy z pelnym przekonaniem, ze potoczne przenosne znaczenie slowa "sajgon" w rzeczywistosci duzo bardziej pasuje do stolicy Wietnamu - Hanoi, anizeli najwiekszej metropolii tego kraju (8mln mieszkancow) - Sajgonu. Czym, w naszych oczach, roznia sie te dwa wielkie miasta? Po pierwsze, ulice sa czystsze niz w stolicy i nie mamy uczucia wszechogarniajacego brudu. Ulice sa takze szersze i da sie tu chodzic po chodnikach (ktore w Hanoi zastawione sa wszelkiego rodzaju straganami i tysiacami skuterow i malych krzeselek, przez co w rzeczywistosci chodzi sie jezdnia z ruchem ulicznym). Z radoscia takze dostrzegamy, ze wieksza niz w Hanoi czesc kierowcow przestrzega przynajmniej najwazniejszej zasady ruchu drogowego, jaka jest zatrzymywanie sie na czerwonym swietle :) Czuc rowniez, ze to miasto jest bardziej otwarte na swiat, bogate i zglobalizowane, co jest zapewne wynikiem wplywow francusko-amerykanskich na przestrzeni minionego wieku. Tutejsze "city" w Dystrykcie 1 wypelnione bankami, siedzibami miedzynarodowych korporacji, sieciowymi luksusowymi hotelami i butikami najlepszych projektantow mody robi wrazenie i jest pewnego rodzaju przeciwienstwem do tego, co sie dzieje w Hanoi. To tutaj jest finansowe i biznesowe centrum kraju, Hanoi ze swoimi tysiacami ministerstw i innych komunistycznych urzedow Partii jest centrum wylacznie administracyjnym i politycznym.
Mieszkamy na jednej z glownych backpackerskich ulic w tym miescie - Pham Ngu Lao - wypelnionej hostelami, agencjami turystycznymi i punktami gastronomicznymi na kazda kieszen. Dla przykladu dzisiejszy obiad wyniosl nas lacznie 7USD a za pokoj placimy 15USD za dobe.
Z ciekawszych atrakcji wymienic nalezaloby majestatyczny budynek poczty glownej, piekny przyklad francuskiej architektury kolonialnej, jak rowniez replike paryskiej katedry Notre Dame oraz Opere.
W Sajgonie odczuwamy rowniez skutki konczacej sie powoli pory deszczowej - zarowno wczoraj, jak i dzis mocno padalo, ale sie nie zrazamy bo z cukru nie jestesmy ;)
Jutro o 8 wsiadamy w autobus do Kambodzy i kierujemy sie nad morze, gdzie zamierzamy spedzic kilka spokojnych dni.

Ela
Ela - 2012-09-26 18:24
Wspaniale opisy, wspaniale zdjecia ciekawych miejsc. Ma sie ochote siegnac po owoc ze straganu
i slinka leci na widok suto zastawionego stolu.
Nie widac po Was tego zmeczenia, buzki rozesmiane. Mimo to zycze wypoczynku.
Pozdrawiam..

Asia
Asia - 2012-09-26 19:07
Hej.....dla mnie jak zwykle rewelka....fajny opis, zdjecia...etc.....wiem co i jak....Z ogromną przyjemnością zobaczę kolejny wpis. Buziaki :) :) :) Trzymajcie sie ciepło......( haha ) Asia

AAT
AAT - 2012-09-26 20:24
Hej kochani! Jak zwykle wspaniały opis i super zdjęcia. Na widok tych świeżych owoców i jedzonka aż ślinka leci. Zapewne podróż minie spokojnie a potem zasłużony odpoczynek.
Pozdrawiamy... buziaczki... Ania i Andrzej.

potomak55
potomak55 - 2012-09-27 04:44
A moze tak dla odmiany jakis wezyk albo skorpion na obiad przeciez oni jadaja takie rzeczy HAHA kurczaki sa dla wybrancow. Prosze zafundojcie sobie cos takigo zeby ciary przeszly nam po plecach haha przeciez wzieliscie ze soba jakies stoperany. Michal wymysl cos...... do odwarznych swiat nalezy.

AAT
AAT - 2012-09-27 09:20
A propos komentarza Potomaka- oglądaliśmy w TV, że w Kambodży w porze monsunu panuje plaga szczurów... to może coś z tego gatunku... Pieczone wyglądały całkiem smakowicie...
Zamówcie coś chociażby dla zdjęc...haha!

Agata K. ;)
Agata K. ;) - 2012-09-27 12:23
super zdjęcia! jeszcze lepsze opisy :) miłe oderwanie podczas pracy...przyjemnego wypoczynku, buziaki :*

Asia
Asia - 2012-09-27 12:26
Jestem za.....AAT , buziaki...:) Asia

zwiedzili 1.5% świata (3 państwa)