Geoblog.pl    dokadnogiponiosa    Podróże    Azjatyckie Wibracje    Good morning Vietnam! We feel good!

Good morning Vietnam! We feel good!

Wietnam
Wietnam, Hanoi

Podroz z Warszawy przez Moskwe do Hanoi zajela nam lacznie ok. 17h. W stolicy Wienamu wyladowalismy zgodnie z planem - o 8.30 czasu miejscowego. Pierwsze, co uderzylo nas w oczy, to pola ryzowe i piekna panorama gor wokol lotniska - nie spodziewalismy sie tego :) Po wyjsciu z hali przylotow atakuje Cie horda naganiaczy oferujacych transport do centrum, ktore oddalone jest o 47 km. Nalezy miec sie na bacznosci, poniewaz spora czesc z nich to zwykli oszusci, chcacy wyciagnac kase. Najbezpieczniej jest skorzystac z sieci taksowek (18$ kurs) lub busikow (bilet 4$) rekomendowanych oficjalnie przez lotnisko.
Po 4-godzinnej drzemce w hostelu, wyruszylismy w miasto... To, co sie tutaj dzieje nie jest latwo opisac slowami. Tysiace ludzi, skuterow, handlarzy, punktow street food, kolorowych szyldow, plastikowych, miniaturowych krzeselek - wszystko to tworzy swoisty kociol wypelniony karuzela dzwiekow, zapachow i obrazow. Z poczatku ciezko bylo nam sie w tym wszystkim odnalezc. Samo przejscie przez ulice wydawalo nam sie graniczace z cudem, jednak po kilku godzinach zaczelismy sie z tym wszystkim oswajac. Nikt nie przestrzega podstawowych zasad ruchu drogowego - skutery jezdza wszedzie - na czerwonym swietle, pod prad, po chodniku i nikt sie temu specjalnie nie dziwi. My zatem wtapiamy sie w tlum i rowniez ignorujemy wszelkie zasady - nie ma chyba innego wyjscia :)
Po wymianie waluty, ku naszemu zdziwieniu, okazalo sie ze jestesmy milionerami ;) za 80$ dostalismy prawie 1 500 000 dongow :)

AgataB
AgataB - 2012-09-17 14:13
Super, że jestescie juz na "miejscu" :)!!
Bardzo mi sie to podoba prawie jakbyscie wygrali w totka ;) teraz tylko zdjeć brakuje.

Trzymajcie sie !

Asia
Asia - 2012-09-17 19:24
Mam nadzieje ,ze piwko zimne !!!! Na taką pogodę i duchotę zapewne dobrze Wam zrobi. I do tego jeszcze takie mniam mniam jedzonko....no super..... Buziaki

Ania T
Ania T - 2012-09-17 19:38
Jedzonko smacznie wygląda i myślę,że super smakuje. Popijajcie piwkiem i nie tylko, żeby nie było sensacji żolądkowych. Całujemy.
Ania i Andrzej.

odbedepodrusz
odbedepodrusz - 2012-09-21 08:33
stary , ja w Hanoi jem codziennie i nie musze lecieć w jakieś krzaki !!! eeeeej i teraz wpadłem na zajebisty pomysł :)))))))))))))))) musisz mi znaleźć największego burka, łachmyte lub innego buuuma wietnamskiego :))) i mu wręczyć tekturkę z napisem : OBI PRUSZKÓW heheheheh oprawie w ramke takie foto i będe się modlił do niego codziennie hehehe pliiiiiis uczyć to kolego !!! POLA PAMIĘTAJ , BO TEN DZIURAWIEC ZAPOMNI PEWNIE ! :))))) Aj tsung wie-hon di komi da !!!

zwiedzili 1.5% świata (3 państwa)